Najważniejsze
cechy programu Subiekt GT
ü
Profesjonalny system magazynowo-handlowy dla
małych i średnich przedsiębiorstw.
ü
Dostosowany do wymogów i praktyk stosowanych w Unii Europejskiej.
ü
Intuicyjny kreator wdrożeniowy umożliwiający łatwe rozpoczęcie pracy z
programem.
ü
Możliwość elektronicznego wysyłania danych do biura rachunkowego.
ü
Ewidencjonowanie użytkowników programu wraz z przydzielaniem im uprawnień
do wykonywania określonych operacji.
ü
Rozwiązania interfejsowe zapewniające najwyższą ergonomię i wygodę pracy
(możliwość uruchamiania modułów w zakładkach jak w przeglądarkach
internetowych; rozbudowana parametryzacja list, wyszukiwanie, sortowanie,
filtrowanie, zarządzanie kolumnami i wiele innych).
ü
Stały monitoring kondycji firmy dzięki szeregowi zestawień.
ü
Szereg skrótów klawiszowych umożliwiających obsługę programu wyłącznie za
pomocą klawiatury.
ü
Możliwość tworzenia własnych raportów i zestawień w oparciu o technologie
SQL, XML i COM.
ü
Motor bazy danych Microsoft SQL Server zapewniający wysoką wydajność i
bezpieczeństwo pracy.
ü
Praca w sieci komputerowej lub na pojedynczym stanowisku.
ü
Wydruki graficzne (wszystkie) i tekstowe (główne). Możliwość zaawansowanego
zarządzania wydrukami graficznymi z poziomu programu, wraz z możliwością ich
edycji.
ü
Zaawansowane zarządzanie rozrachunkami (tworzenie i rozliczanie), wraz z
pełną historią. Rozrachunki wspólne z Rewizorem GT.
ü
Licencja na trzy stanowiska w standardzie.
Wspólne
cechy dokumentów
ü
Łatwe wybieranie kontrahentów do dokumentów, zarówno z listy, jak i z
mechanizmu InsTYNKT, który pozwala na wyszukiwanie po
wpisaniu przez użytkownika fragmentu tekstu związanego z kontrahentem.
ü
Łatwe wstawianie specyfikacji towarowej do dokumentów. Wybór towarów
dostępny z widocznej listy (możliwość filtrowania), za pomocą mechanizmu InsTYNKT, jak i z użyciem czytnika kodów
kreskowych (klawiaturowy lub RS).
ü
Podgląd wystawionych już dokumentów oraz możliwość ich edytowania.
ü
Generowanie automatycznych dokumentów magazynowych do dokumentów
handlowych.
ü
Multipodgląd dokumentów w widoku HTML-owym.
ü
Możliwość wydruku dokumentu w oparciu o wiele wzorców wydruku graficznych,
jak i tekstowych.
ü
Możliwość wysyłania dokumentu w formacie PDF drogą elektroniczną.
ü
Możliwość drukowania naklejek na towary oraz dla kontrahenta na podstawie
zawartości dokumentu.
ü
Rozliczanie dokumentu za pomocą jednego kliknięcia, jak również śledzenie
historii rozliczenia.
ü
Łatwe i rozbudowane możliwości filtrowania i wyszukiwania dokumentów na
podstawie szeregu kryteriów.
ü
Możliwość dopisywania nowych towarów i kontrahentów do kartoteki w trakcie
wystawiania lub edytowania dokumentu.
ü
Dostęp do informatora o towarze oraz kontrahencie z poziomu dokumentu.
ü
Śledzenie historii cen towaru w trakcie wypisywania dokumentu.
ü
Możliwość potraktowania opakowania jako towaru na wybranych dokumentach.
ü
Możliwość wpisywania własnych uwag do dokumentu.
ü
Możliwość przypisywania dowolnej, definiowalnej kategorii dla dokumentu.
Kategorie wykorzystywane są m.in. do filtrowania dokumentów oraz grupowania ich
w czasie importu do programów księgowych.
ü
Dostępność różnych cen towarów w czasie wystawiania dokumentu.
ü
Możliwość parametryzowania ustawień dokumentów.
ü
Możliwość unieważniania dokumentów.
ü
Wysyłanie i pobieranie dokumentów za pomocą mechanizmu komunikacji
plikowej.
ü
Ewidencjonowanie i rozliczanie handlu złomem oraz innych na zasadzie
odwrotnego obciążenia (reverse charge),
wraz z naliczaniem VAT na podstawie faktur wewnętrznych.
ü
Naliczanie i rozliczanie podatku akcyzowego od węgla i innych materiałów
opałowych.
Dokumenty
sprzedaży
ü
Obsługa podstawowych typów dokumentów: faktur sprzedaży, rachunków
sprzedaży, paragonów, paragonów imiennych, faktur detalicznych na podstawie
paragonów, korekt faktur, zwrotów detalicznych, faktur zaliczkowych.
ü
Konfigurowalność kolejności wydawania towarów: FIFO, LIFO, wg terminów
ważności.
ü
Ustawianie w dokumencie wyliczania od cen netto lub brutto.
ü
Sprzedaż towarów poprzez wartość.
ü
Wystawianie dokumentów sprzedaży w różnych walutach po różnych kursach.
ü
Pobieranie kursów walut za pomocą mechanizmu InsMail.
ü
Możliwość przeliczania wstawionych już pozycji wg innych cen.
ü
Obsługa handlu z krajami UE oraz spoza UE.
ü
Obsługa transakcji VAT wraz z kodami transakcji.
ü
Możliwość sprzedaży usług jednorazowych, czyli takich, których nie chcemy
ewidencjonować w kartotece towarów.
ü
Ustawianie odpowiednich rabatów w oparciu o domyślny rabat przypisany
kontrahentowi, towarom, aktualną promocję lub podany ręcznie.
ü
Automatyczne wyliczanie podatku VAT już w fazie wypisywania dokumentu.
ü
Definiowanie innego odbiorcy towaru niż płatnik dokumentu.
ü
Możliwość dobierania rabatów do zadeklarowanej wartości dokumentu.
ü
Obsługa przedpłat od kontrahentów do dokumentów.
ü
Płatności gotówkowe, kartami płatniczymi, przelewem, kredytowe, kredytem
kupieckim z określonym terminem płatności.
ü
Możliwość definiowania do jakiej kasy została dokonana gotówkowa płatność
dokumentu.
ü
Definiowanie na jaki rachunek bankowy została dokonana płatność przelewem.
ü
Fiskalizacja dokumentów na drukarkach fiskalnych, wraz ze statusami
fiskalizacji.
ü
Tworzenie dokumentów po odbiorze sprzedaży z kasy fiskalnej.
ü
Możliwość samodzielnego utworzenia dokumentu fiskalnego, jeśli odbiór
sprzedaży z kasy fiskalnej jest niemożliwy.
ü
Ustawianie skutku magazynowego – czy dokument ma wydawać towar z magazynu
natychmiast po zapisaniu, czy w terminie późniejszym.
ü
Łatwe wypisywanie korekt do faktur sprzedaży i zwrotów detalicznych za pomocą
jednego kliknięcia na dokumencie.
ü
Możliwość wypisania korekt i zwrotów do dokumentów nieistniejących w Subiekcie
GT (np. wystawionych przed wdrożeniem programu).
ü
Ewidencjonowanie i drukowanie adresu korespondencyjnego oraz adresu dostawy
kontrahenta.
ü
Obsługa handlu w walutach obcych między polskimi podmiotami.
ü
Drukowanie numeru PESEL jako identyfikatora podatkowego osób fizycznych.
Dokumenty
zakupu
ü
Ewidencjonowanie zewnętrznych dokumentów handlowych jako faktury zakupu,
rachunki zakupu, korekty faktur zakupu.
ü
Możliwość wystawiania faktur zakupu RR dla rolników ryczałtowych.
ü
Obsługa wystawiania i potwierdzania not korygujących.
ü
Ewidencjonowanie zewnętrznych dokumentów za pomocą ich numerów
oryginalnych, jak i nadawanych im numerów w Subiekcie GT.
ü
Kontrola unikalności numerów oryginalnych dokumentów.
ü
Łatwe wypisywanie korekt do dokumentów oraz not korygujących za pomocą
jednego kliknięcia na dokumencie korygowanym.
ü
Możliwość skalkulowania cen towarów w kartotece na podstawie cen w
dokumencie zakupu.
ü
Wystawianie faktur wewnętrznych na podstawie istniejących lub
nieistniejących dokumentów zakupu, wystawianie korekt faktur wewnętrznych.
Zamówienia
i faktury zaliczkowe
ü
Wystawianie dokumentów zamówień od klientów oraz do dostawców.
ü
Możliwość przekształcania zamówień w dokumenty handlowe, jak i magazynowe.
ü
Przekształcanie zamówień od klienta w zamówienia do dostawcy na podstawie
podstawowych dostawców towarów.
ü
Ewidencjonowanie wpłat od klientów na poczet zamówień za pomocą faktur
zaliczkowych.
ü
Wydruk zamówienia od klienta jako Faktura Pro Forma.
ü
Dwie metody naliczania VAT na fakturach zaliczkowych: różnicowa i
proporcjonalna.
ü
Fiskalizacja faktur zaliczkowych.
ü
Możliwość wyboru wysyłania do drukarki fiskalnej nazw towarów występujących
na fakturach zaliczkowych lub zbiorczych zaliczek w poszczególnych stawkach.
ü
Możliwość wystawiania faktur zaliczkowych w okresie przejściowym
obowiązywania różnych stawek VAT na towary występujące w zamówieniu.
ü
Wyliczanie prognozowanej marży i zysku na zamówieniu od klienta.
ü
Ostrzeganie lub/i blokowanie przyjmowania zamówień od klientów zalegających
z płatnościami.
ü
Definiowanie i drukowanie sugerowanych form płatności.
ü
Naliczanie i rozliczanie odpisów na fundusze promocji produktów
rolno-spożywczych.
Dokumenty
magazynowe
ü
Ewidencjonowanie ruchu towaru do/z magazynu (w tym także z wirtualnym
naliczeniem podatku VAT) oraz ruchu towaru między magazynami (oddziałami).
ü
Ewidencjonowanie wydań i przyjęć wewnętrznych za pomocą dokumentów
przychodu i rozchodu wewnętrznego.
ü
Ewidencjonowanie inwentaryzacji w magazynie na dwa sposoby: pełny i
uproszczony (szybki).
ü
Możliwość wypisywania faktur zbiorczych zarówno sprzedaży jak i zakupu na
podstawie wystawionych wielu wydań lub przyjęć zewnętrznych.
ü
Przekształcanie dokumentu magazynowego do faktury zwykłej, faktury RR,
paragonu i paragonu imiennego.
ü
Zbiorcze naliczanie korekt kosztów za podany okres czasu dla dokumentów
handlowych i magazynowych.
ü
Możliwość skalkulowania cen towarów na podstawie dokumentów magazynowych
przychodujących towar.
ü
Prowadzenie pełnej inwentaryzacji przez wielu pracowników na raz.
ü
Wprowadzanie automatycznego przychodu i rozchodu towarów na podstawie
wykonanych inwentaryzacji.
ü
Możliwość ewidencjonowania przesortów na
dokumencie zbierającym dane inwentaryzacyjne.
Finanse
i rozrachunki
ü
Ewidencjonowanie zewnętrznych dokumentów jako faktury zakupu, dokumentów
kasowych (KP, KW) w definiowanych przez użytkownika kasach gotówkowych.
Numeracja indywidualna dla każdej kasy. Moduł wspólny z Rewizorem GT.
ü
Ewidencjonowanie operacji bankowych (wpłata na konto, wypłata z konta) z
podziałem na rachunki bankowe podmiotu. Moduł wspólny z Rewizorem GT.
ü
Możliwość dopisywania transferów bankowych pomiędzy kontami podmiotu –
automatycznie tworzone są operacje wpłaty i wypłaty z konta.
ü
Możliwość określania statusów uzgodnienia operacji bankowych (operacja do
uzgodnienia/uzgodniona/nieuzgodniona) z wykorzystaniem numerów wyciągów
bankowych.
ü
Prowadzenie rachunków bankowych w dowolnej walucie – operacje bankowe muszą
być ewidencjonowane w walucie danego rachunku.
ü
Moduły rozrachunkowe wspólne dla Subiekta GT i Rewizora GT.
ü
Obsługa 4 rodzajów rozrachunków: (N) należności, (Z) zobowiązania, (SN)
spłaty należności, (SZ) spłaty zobowiązania.
ü
Ewidencjonowanie rozrachunków dla: odbiorców, dostawców, pracowników,
urzędów skarbowych i oddziałów ZUS.
ü
Automatyczne generowanie rozrachunków przez wystawienie dokumentu handlowego.
Dostępna jest również możliwość ręcznego wprowadzenia rozrachunków.
ü
Wiele sposobów rozliczania rozrachunków: pojedynczo, zbiorczo, przez
skojarzenie z nierozliczonymi rozrachunkami przeciwnego typu, za pomocą
dokumentu kompensacyjnego.
ü
Obsługa programu źródłowego (Subiekt GT, Rewizor GT lub Gratyfikant
GT) w modułach rozrachunkowych.
ü
Obsługa cesji rozrachunku w sytuacji dekretacji dokumentów handlowych Subiekta
GT płatnych kartą płatniczą lub ratalnie. Należność na centrum autoryzacji kart
płatniczych jest automatycznie wiązana ze spłatą należności na płatnika
(odbiorcę dokumentu).
ü
Pełna historia rozrachunków – możliwość obejrzenia stanu rozrachunków na
dowolny dzień (3 zestawienia standardowe).
ü
Moduł Kompensaty, umożliwiający ewidencjonowanie dokumentów
kompensacyjnych.
ü
Obsługa 3 stanów dokumentu kompensacyjnego: propozycja kompensacyjna,
kompensata zrealizowana oraz kompensata odrzucona.
ü
Ewidencjonowanie wyciągów bankowych otrzymywanych z banków prowadzących
rachunki bankowe podmiotu.
ü
Możliwość rozliczania rozrachunków w walutach obcych spłatami w złotówkach
i vice versa.
Kartoteki
ü
Kartoteka kontrahentów z podziałem na odbiorców i dostawców oraz firmy i
osoby.
ü
Ewidencjonowanie i wykorzystywanie adresów korespondencyjnych i dostawy
przypisanych do kontrahentów.
ü
Rozbudowane parametry dla wprowadzanych pozycji kartotekowych.
ü
Możliwość przypisywania szeregu parametrów do kontrahenta – np. domyślny
rabat, płatność, itd.
ü
Możliwość dodawania zdjęcia do kontrahenta.
ü
Grupowanie kontrahentów poprzez zapisywanie ich do grup oraz przypisywanie
cech.
ü
Możliwość definiowania 8 pól własnych.
ü
Możliwość ewidencjonowania i przypisywania notatek do poszczególnych
kontrahentów.
ü
Deaktywacja nieużywanych
kontrahentów.
ü
Przesyłanie danych o kontrahentach do innych oddziałów za pomocą
komunikacji plikowej.
ü
Ewidencjonowanie kontaktu do kontrahenta poprzez e-mail, telefon, faks oraz
numery komunikatorów internetowych.
ü
Ewidencja asortymentu w podziale na towary, usługi, komplety i opakowania.
ü
Możliwość montowania kompletów ze składników zgodnie ze specyfikacją.
ü
Przesyłanie danych o towarach między oddziałami za pomocą komunikacji
plikowej.
ü
Deaktywowanie nieużywanych pozycji kartoteki towarowej.
ü
Rozbudowana kalkulacja cen z uwzględnieniem wielu poziomów cen, własnych
narzutów, marż, ceł, itd.
ü
Specyfikowanie danych niezbędnych do współpracy z urządzeniami zewnętrznymi
(nazwa fiskalna, kod PLU, towar do ważenia na wadze etykietującej, otwarta cena
w kasie fiskalnej).
ü
Możliwość przypisania wielu kodów kreskowych dla jednej pozycji towarowej.
ü
Przypisywanie podstawowych oraz dodatkowych jednostek miary.
ü
Możliwość przypisania sprzedaży towaru przez wartość.
ü
Definiowanie różnych stawek VAT przy zakupie i sprzedaży.
ü
Definiowanie powiązanego asortymentu, który automatycznie jest wstawiany do
zawartości dokumentu wraz z towarem (np. sok i butelka).
ü
Definiowanie danych niezbędnych do deklaracji Intrastat.
ü
Grupowanie asortymentu poprzez zapisywanie go do grup oraz przypisywanie
cech.
ü
Definiowanie do 8 pól własnych asortymentu towarowego.
ü
Możliwość wykonywania zbiorczych operacji na bazie towarowej, m.in. zmiany
stawek VAT, PKWiU, cechy, grupy.
ü
Kartoteka wspólników i właścicieli.
ü
Kartoteka instytucji z podziałem na urzędy skarbowe i oddziały ZUS.
ü
Obsługa wielu innych słowników kartotekowych zebranych w module Słowniki.
Współpraca
z urządzeniami zewnętrznymi
ü
Drukowanie dokumentów za pomocą drukarek graficznych i tekstowych.
ü
Obsługa ponad 100 modeli kas fiskalnych.
ü
Obsługa prawie 50 modeli drukarek fiskalnych.
ü
Obsługa prawie 20 modeli wag etykietujących.
ü
Możliwość współpracy z czytnikiem kodów kreskowych (klawiaturowy i RS),
wraz z obsługą kodów ze zmienną ilością, ceną i wagą.
ü
Udostępnione przesyłanie i importowanie danych o towarach, odbiór
sprzedaży, raporty dobowe i okresowe, oraz wiele innych operacji.
ü
Planowanie operacji do wykonania wraz z kolejnością ich wykonywania.
ü
Mechanizm synchronizacji zapewniający zgodność danych między Subiektem GT
a urządzeniami.
ü
Raportowanie wykonania wszystkich operacji w rejestrze transmisji.
Pozostałe
funkcjonalności
ü
Obsługa deklaracji Intrastat.
ü
Definiowanie promocji na określone grupy asortymentu dla kontrahentów w
oznaczonym terminie.
ü
Definiowanie i generowanie wielu cenników.
ü
Możliwość wykonywania przeceny z możliwością wyboru cen, które mają ulec
zmianie, sposobu wyliczenia nowych cen oraz zaokrąglaniem zarówno do pełnych
groszy/złotych, jak i do końcówek „.99”.
ü
Możliwość zablokowania do edycji dokumentów z wybranego okresu.
ü
Drukowanie wielu rodzajów naklejek zarówno dla towarów, jak i kontrahentów
za pomocą wielu szablonów.
ü
Wiele zestawień prezentujących sprzedaż oraz zakupy w wielu ujęciach w
wybranym okresie, stan rozrachunków, rejestry VAT sprzedaży i zakupu oraz wiele
innych.
ü
Możliwość tworzenia własnych zestawień opartych na technologii SQL, XML,
COM.
ü
Ponad 220 wzorców wydruku w standardzie.
ü
Możliwość tworzenia własnych wzorców wydruku w oparciu o istniejące już
wzorce fabryczne.
ü
Możliwość eksportowania i importowania wzorców.
ü
Konfigurowalna kontrola poprawności NIP-u kontrahentów oraz rachunków
bankowych.
ü
Rozbudowane parametry i słowniki zebrane w dedykowanych i osobnych
modułach. Dodatkowo, kontekstowo wybrane parametry i słowniki są również
dostępne z poziomu każdego modułu.
ü
Możliwość szczegółowego określenia uprawnień do wszystkich opcji w
programie (Słowniki-Personel).
ü
Obsługa programu za pomocą klawiatury.
ü
Przeniesienie danych ze starszych programów: mikroSubiekt,
mikroSubiekt dla Windows, Subiekt 4, Subiekt 5/Euro, Subiekt
dla Windows.
ü
Rozbudowana archiwizacja danych: możliwość archiwizacji w trakcie pracy
programu, archiwizacja pojedynczego podmiotu lub wszystkich (funkcjonalność dla
biur rachunkowych), ustawianie harmonogramu archiwizacji, dowolne tworzenie
nazwy archiwum, możliwość ustalania kompresji archiwum oraz możliwość
zabezpieczenia archiwum hasłem.
ü
Praca sieciowa i możliwość definiowania wielu użytkowników programu.
ü
Wykorzystanie profesjonalnej bazy danych Microsoft SQL Server.
ü
Unikatowy mechanizm InsMAIL informujący o ważnych
zdarzeniach (m.in. pobieranie kursów walut, dostępne nowe wersje programu).
ü
Archiwizacja baz danych z możliwością ustalania harmonogramów.
ü
Kontekstowy system pomocy uruchamiający temat zgodny z miejscem wywołania.
ü
Pełna integracja z programem księgowym Rachmistrz GT (księga przychodów
i rozchodów, podatek zryczałtowany), wspólna kartoteka kontrahentów.
ü
Pełna integracja z programem księgowym Rewizor GT (księga handlowa),
wspólna kartoteka kontrahentów i rozrachunki.
ü
Pełna integracja z programem Gestor GT (zarządzanie relacjami z klientami),
wspólna kartoteka kontrahentów i towarów.