Pogrubioną czcionką została oznaczona
funkcjonalność dostępna wyłącznie w wersji PRO.
Sprzedaż, Zakup, Magazyn
ü
Pełna obsługa wszystkich typów dokumentów handlowych i magazynowych.
ü
Zaawansowane pola własne do obiektów systemu.
ü
Pełny rozdział dokumentów magazynowych i handlowych w dowolnej walucie,
pojedyncze lub zbiorcze generowanie faktur do dokumentów WZ; korekty dokumentów
magazynowych, automatyczne generowanie dokumentu WZ do faktury.
ü
Faktura sprzedaży z wielu magazynów oraz przypisana do oddziału.
ü
Zaawansowane dodawanie pozycji na dokumentach z wizualizacją towaru.
ü
Wybór adresu dostawy na dokumentach sprzedaży i wydaniach; możliwość wyboru
innego dostawcy w dokumentach zakupu oraz innego odbiorcy w dokumentach
sprzedaży oraz zamówieniach.
ü
Faktura pro forma.
ü
Korekta kosztu dostaw.
ü
Sprzedaż z dostaw, dyspozycje dostaw w trakcie
wypisywania dokumentu sprzedaży przy pracy wielu użytkowników.
ü
Rezerwacja dostaw w dokumentach magazynowych.
ü
Zakup z rozbiciem przyjęcia na partie, rejestracja
rozbieżności w przyjęciach magazynowych.
ü
Rozbudowany system zamówień; każda pozycja dokumentu może mieć indywidualny
termin realizacji, również wcześniejszy niż termin realizacji całego dokumentu.
ü
Pojedyncze zamówienie może być zrealizowane wieloma
wydaniami, a jedno wydanie może obejmować pozycje z różnych zamówień.
ü
Rozbudowana obsługa urządzeń zewnętrznych (kasy fiskalne, drukarki
fiskalne, wagi etykietujące, czytniki kodów paskowych).
ü
Automatyczna synchronizacja zmian asortymentu w kartotece i urządzeniach
zewnętrznych.
Zamówienia
ü
Widok roboczy „Asortyment na zamówieniach”.
ü
Pojedyncze zamówienie może być zrealizowane wieloma
wydaniami, a jedno wydanie może obejmować pozycje z różnych zamówień.
ü
Każda pozycja dokumentu może mieć indywidualny termin realizacji, również
wcześniejszy niż termin realizacji całego dokumentu.
ü
Zamawiającym może być inny klient niż finalny nabywca oraz odbiorcę
towarów.
ü
Podczas wprowadzania dokumentu można zdefiniować termin realizacji pozycji,
który jest wyliczany na podstawie oczekiwanego średniego czasu dostawy z
kartoteki towaru.
ü
Możliwość zarezerwowania konkretnej dostawy.
ü
Możliwość zarezerwowania stanu magazynowego.
ü
Możliwość określenia dowolnego adresu i sposobu dostawy.
Zlecenia
ü
Widok roboczy „Asortyment na wyczerpaniu” oraz
„Asortyment na zleceniach” do wydajnej i efektywnej pracy z zamówieniami
do dostawców.
ü
Sprawna obsługa bieżących stanów magazynowych – użytkownik może zamawiać
dostawę towaru do stanu optymalnego magazynu, który uwzględnia w nim bieżący
poziom towaru, wielkość zamówień od klienta oraz zamówienia niezrealizowane i w
drodze dostawy.
ü
Ewidencjonowanie zleceń produkcyjnych montażu i demontażu z możliwością
zmiany zapotrzebowania na składniki.
ü
Możliwość zarezerwowania konkretnej dostawy.
ü
Możliwość zarezerwowania stanu magazynowego.
Płatności
ü
Możliwość płatności gotówkowej w wydzielonym stanowisku kasowym.
ü
Oprócz gotówki czy kart płatniczych można zdefiniować wiele innych form
płatności, np. płatność za pobraniem, bony.
ü
Możliwość rejestrowania zakupów dokonywanych przez pracowników; podczas
ewidencjonowania takiego dokumentu możliwe rozliczenie zaliczki pobranej przez
pracownika.
ü
Możliwość cedowania płatności na innego płatnika.
ü
Rozszerzone możliwości płatności odroczonych –
rozbicie na raty.
ü
Płatności dostępne nie tylko dla dokumentów sprzedaży i zakupu, ale także
dla dokumentów magazynowych i zamówień (np. możliwość wystawienia zamówienia
lub wydania magazynowego z zaliczką zapłaconą kartą płatniczą).
Cenniki
ü
Możliwość zdefiniowania wielu cenników głównych (dotyczących całego
asortymentu).
ü
Możliwość zdefiniowania wielu cenników dodatkowych
(dotyczących części cennika głównego, można je ograniczać czasowo).
ü
Przypisanie cennika głównego do oddziału oraz możliwość przypisania cennika
głównego i dodatkowego klientowi.
ü
Asortyment w cenniku może wystąpić wielokrotnie - można w nim określić
cenę, domyślny i maksymalny rabat w zależności od jednostki miary i
wysokość progu sprzedaży.
ü
Możliwość blokowania ceny i rabatu towaru na dokumencie sprzedaży związanym
z danym cennikiem.
ü
Możliwość definiowania cenników statycznych i dynamicznych. Cennik
dynamiczny wylicza cenę wybranego towaru bądź usługi za pomocą zdefiniowanych
parametrów (aktualnego kursu, zadanej marży, funkcji kalkulującej cenę bazową)
pozycji podczas określonego żądania, np. przy wprowadzaniu ich na specyfikację
w dokumencie sprzedaży, w odróżnieniu do cennika statycznego, który zwraca cenę
skalkulowaną uprzednio i zapisaną na pozycji tego cennika.
ü
Statusy cennika pozwalające opracować poprawnie cennik zanim zostanie
wystawiony do publicznej wiadomości. Cennik w trakcie opracowania posiada
status „w przygotowaniu”, co oznacza, że jest niedostępny w sprzedaży. Po fazie
opracowania cennik otrzymuje status „opublikowany”, który oznacza, że może
zostać wykorzystany podczas procesu sprzedaży.
Finanse
ü
Operacje kasowe z odłożonym skutkiem (niewykonane).
ü
Kompleksowa obsługa kasy z rejestrowaniem operacji gotówkowych i
bezgotówkowych (płatności kartą płatniczą, bony).
ü
Możliwość zdefiniowania wielu stanowisk kasowych w obrębie jednej kasy
(przydatne m.in. podczas korzystania z sesji kasowych, które są związane
ze stanowiskiem oraz raportów kasowych, które dotyczą kasy).
ü
Możliwość przypisania form płatności do stanowiska kasowego.
ü
Sesje kasowe umożliwiające kontrolę kasjera (w
momencie zamykania sesji pogram sam wylicza, czy stan środków pieniężnych jest
zgodny z operacjami zarejestrowanymi w systemie).
ü
Raport kasowy to zbiorczy dokument, który może być przekazany
bezpośrednio do księgowości (może być odzwierciedleniem jednej lub
wielu sesji kasowych).
ü
Spójna obsługa operacji na rachunku bankowym bez względu na sposób
prowadzenia rachunku (ewidencjonowanie ręczne, bankowość elektroniczna).
ü
Bankowość elektroniczna offline i online.
ü
Polecenie przelewu/wpłaty gotówkowej standardowe, podatkowe, ZUS-owe.
ü
Możliwość rejestrowania środków w drodze, kończenie rozpoczętego
transferu
Rozliczenia
ü
Podział płatności na rodzaje - dla każdego z nich można określić, jaki typ
rozrachunku będzie tworzony dla płatności (np. KP rodzaju spłata tworzy spłatę
należności, a rodzaju zaliczka tworzy zobowiązanie).
ü
Możliwość podzielenia rozrachunku na raty (rozrachunek
może być podzielony na wiele kwot cząstkowych z określeniem terminu płatności
dla każdej z nich).
ü
Rozliczenia waluta obca – PLN.
ü
Rozliczenia obca waluta - obca waluta wraz z
możliwością rejestrowania takich płatności już podczas wystawiania dokumentu
(np. możliwe zaewidencjonowanie faktury w euro rozliczanej częściowo w
złotówkach, częściowo w USD lub w innej walucie).
ü
Kompensaty wielowalutowe.
Asortyment
ü
Towar może zostać przyporządkowany do wielu działów sprzedaży niezależnych
od grup asortymentu, które zdefiniowane są w hierarchicznym słowniku.
ü
Nowy sposób definiowania jednostek miar - przeliczniki pomiędzy miarami są
zdefiniowane jako licznik i mianownik ułamka zwykłego, co pozwoli zdefiniować
takie jednostki jak 1/3.
ü
Do jednostek miar przyporządkowane są: opakowanie zwrotne, nazwa fiskalna,
kod kreskowy itd. (pozwala to np. zaprogramować kasę tym samym towarem w
różnych jednostkach miary, wybrać towar z daną jednostką na dokument za pomocą
kodów kreskowych).
ü
Jednostki posiadają indywidualną precyzję, którą można zmienić,
wprowadzając miarę na dany towar; z jednostką w towarze związany jest kod
kreskowy, opakowanie, gabaryty, czyli masa, objętość i wymiary.
ü
Dostawcy i odbiorcy towaru - możliwe jest
zdefiniowanie wielu dostawców, symbol towaru oraz średni jego czas dostawy
przez dostawcę. Podobnie dla odbiorców można zapisać ich symbol oraz wymagany
średni czas dostawy.;
ü
W kartotece można zdefiniować indywidualnie dla każdego magazynu oprócz
stanu minimalnego również stan optymalny, który domyślnie jest wykorzystywany
przy zamawianiu towaru u dostawcy.
ü
Obsługa zamienników , czyli prostych zbiorów towarów
bądź usług, które na dokumentach można wymienić za pomocą specjalnej funkcji
pomiędzy elementami z tego samego zbioru.
Klienci
ü
Możliwość definiowania wielu dostawców z wyróżnionym
jednym głównym dostawcą i producentem.
ü
Każdemu dostawcy można przypisać dla danego
asortymentu zarówno zestaw jego indywidualnych symboli, jak i terminy dostawy.
ü
Możliwość przypisania typu transakcji handlowej i waluty, w jakiej ma
zostać domyślnie wystawiony dokument sprzedaży oraz określenia limitu kredytu
kupieckiego, który uwzględnia również wydany (dokumenty WZ) towar z magazynu.
ü
Indywidualne parametry wydruków - można zdefiniować specjalne wzorce
wydruków dla każdego typu dokumentu.
ü
Ewidencja przedstawicieli/pracowników klienta.
ü
Wieloaspektowość klientów z podziałem klientów na standardowych i
potencjalnych (mogą nimi być wszystkie instytucje, pracownicy oraz wspólnicy).
ü
Centralizacja informacji o kliencie – możliwość wystawienia dokumentów
handlowych pracownikowi i wspólnikowi.
ü
Podział klientów na osoby fizyczne i firmy z indywidualnymi atrybutami oraz
możliwość przekształcania w obie strony.
ü
Mechanizm przestrzegający przed dublowaniem klientów (sprawdzający
unikalność NIP) - dane odnalezionego klienta można od razu wpisać np. jako
oddział lub centralę lub można je wykorzystać do pracy.
ü
Możliwość zdefiniowania wielu adresów – w tym adresów dostaw.
ü
Możliwość określenia struktury organizacyjnej klienta (centrala i
oddziały).
ü
Możliwość zdefiniowania szablonów klientów.
ü
Osobne cenniki dla klientów.
Urządzenia zewnętrzne
ü
Rozbudowana obsługa urządzeń zewnętrznych (kasy fiskalne, drukarki
fiskalne, wagi etykietujące, czytniki kodów kreskowych).
ü
Serwer kasowy umożliwiający automatyczną synchronizację kartotek
asortymentu z kasami fiskalnymi, sprawdzarkami cen i wagami etykietującymi oraz
automatyczny odczyt danych o sprzedaży z kas fiskalnych.
Konfiguracja - Oddziały
ü
Dodatkowy element organizacji magazynu – oddział, do
niego przyporządkowane są dokumenty handlowe, a ich pozycje
mogą wprowadzać z dowolnego magazynu lub wyprowadzać towary na dowolny inny.
ü
Z każdym oddziałem jest związany cennik główny, który
jest domyślny dla każdego wystawianego do niego dokumentu handlowego.